My life

My life
Radu Basalau

Poze Nationala

Poze Nationala
Radu Basalau la Nationala

luni, 17 august 2009

RADU BASALAU - un "munte" de caracter - articol aparut pe www.steauarugby.com

Continuãm rubrica de interviu „SÃ NE CUNOAŞTEM IDOLII” în aceastã sãptãmânã cu un alt jucãtor al Stelei, Radu Cristian Bãsãlãu.
Privit cu empatie, Radu este un tip altruist şi cu un bun simţ dus la “extrem” pentru un jucãtor de rugby sau, mai bine zis, tipic pentru un jucãtor de rugby.
L-am aşteptat în sala de protocol de la stadion, iar apartiţia lui, prin statura impozantã, trãdeazã aspectul de calm pe care îl emanã în afara terenului de joc...
Web reporter (WR): Salut Radu! Eşti al doilea din „constelaţia” Stelei, dar primul dintre jucãtorii intervievaţi de pe compartimentul de grãmadã! Cunoşti proiectul de site (n.red. SÃ NE CUNOAŞTEM IDOLII) în ideea ca fanii sã vã cunoascã mai îndeaproape...Cum ţi se pare?

Radu Bãsãlãu (RB): Salut! Un proiect bun numai cã trebuie sã ia amploare; fanii ar trebui sã se obişnuiascã cu acest mod de comunicare, sã vadã şi sã înţeleagã cã şi noi avem defecte şi calitãţi, şi noi dorim sã ajungem mai buni decât suntem dacã suntem idoli pentru ei. Şi noi avem idolii noştri, modelele noastre de viaţã...
WR: Pentru cã ai lansat o „recomandare” am sã îţi adresez o întrebare care, de obicei, se uziteazã la final: care este mesajul tãu pentru cei care sunt curioşi sã afle mai multe despre echipa de rugby Steaua Bucureşti?

RB: Sã fie aproape de noi, alãturi, sã utilizeze site-ul ca mod de legãturã cu noi pentru cã este cel mai bun mod de comunicare şi cel mai prompt, decãt sã încerce sã ne caute în timpul antrenamentelor...
WR: Este o propagandã extraordinarã!! Acum hai sã te cunoaştem!! Având în vedere cã tu eşti jucãtor internaţional, vreau sã te întreb cum ţi se pare mediul Stelei, echipa de rugby, comparativ cu alte medii rugbystice pe care le-ai frecventat?

RB: La CSA Steaua tot timpul se doreşte performanţã faţã de celelalte echipe pe unde am activat...Tot timpul este necesar sã faci performanţã şi nu vorbim de locul 2 sau de primele 4 clasate. Locul 1 este marea „presiune” asupra echipei; şi este o presiune beneficã pentru cã astfel creşti în valoare, dorind sã fii cel mai bun din ţarã.
WR: Din punctul acesta de vedere trebuie sã recunoaştem cã prin rezultatele pe care le-ai obţinut cu echipa eşti unul dintre „stâlpi”, dintre pilonii tari, nu?!
RB (zâmbind): Îmi place sã cred aşa ceva...Da, sunt una dintre piesele de rezistenţã momentan, înainte au fost alţii, acum a venit şi rândul meu, cum va veni şi rândul altor jucãtori, dar nu putem vorbi despre o singurã piesã de rezistenţã într-o echipã. O echipã are 15, de fapt 22 de jucãtori şi pot spune cã întreg lotul e valoros, nu un „troi-quart” sau înaintaş. Toţi 15 trebuie sã fie valoroşi în meci! Dacã unul din 15 nu merge, echipa este “stricatã”.
WR: Vis-a-vis de aportul tãu la echipã, cum crezi cã se va termina aceastã ediţie de campionat?

RB: Normal cu locul 1 câştigat de Steaua!!! Trebuie neapãrat!!!
WR: Scurt şi cuprinzãtor rãspunsul tãu! Pentru cã aşa se uziteazã la un interviu, vroiam sã te întreb care sunt planurile tale de viitor? Crezi cã prin aceastã ocazie poţi sã ne spui şi despre viaţa ta “extrasportivã”?
RB: Viaţa mea extrasportivã nu prea este atât de importantã, dar pe viitor nu pot spune cã am vreun plan „cincinal” fãcut deja. Viitorul meu reprezintã urmãtoarele 2 luni de zile, având în vedere campionatul şi câştigarea locului 1. Dupã, am sã-mi planific celelalte obiective apropiate de sfârşitul anului. Despre plan personal, am o familie normalã, sunt un om normal şi îmi vãd de munca mea.
WR: Ca sã încheiem într-o notã pe care eu incerc sã o impun încã de la debutul acestui proiect...vreau sã te întreb cum vezi evoluţia acestei echipe în cadrul noilor tendinţe şi noi rigori care se întâmplã în rugby-ul internaţional?

RB: Apropos, este un proiect foarte bun! Eu zic cã Steaua o sã se ridice uşor-uşor la nivelul de rugby „mare”, dar trebuie multã muncã şi disciplinã. Fãrã multã muncã şi disciplinã nu se poate ajunge acolo unde se doreşte.
WR: Mulţumim pentru consemnare...Ai vreo sugestie concretã?

RB: Consider cã dacã imprimi mai multã disciplinã în echipã, atunci organizarea va da rezultate, indiferent cât de bunã sau slabã este...Eu zic cã trebuie pus accent pe disciplinã. Deci, dacã este haos (indisciplinã), atunci cu organizare foarte bunã nu se ajunge la nici un rezultat.
WR: Ultima întrebare: câştigãm campionatul?

RB: Normal!!!
Ne-am despãrţit cordial şi cu sentimentul de încredere ca acest om ştie ce vorbeşte...

Link: http://www.steauarugby.com/index.php?page=14

Nume şi Prenume: Basalau Radu - Cristian
Data Naşterii: 15.05.1985
Locul Naşterii: BUCURESTI
Porecla: Bãse (Bãsescu)

Pregãtire profesionalã: Absolvent, Univ. „Nicolae Titulescu”  Facultatea de Administraţie Publicã
Post Principal de joc: Linia Ia (pilier dreapta)
- alternative: Linia Ia (pilier stânga), taloneur

Indici Antropometrici:
- înãlţime: 183cm
- greutate: 111 kg

Debut în rugby:
- anul: 1993
- clubul: CSS Triumph Bucureşti
- antrenor: Daniel Mitrea

Legitimat la:
- anul legitimãrii: 2004
- club actual: CSA Steaua Bucureşti
 
Clasificare sportivã:
- junior (an, club): CSS Triumph Bucureşti, Metrorex
- senior (an, club):2004, Contro Zenner Arad; 2004, CSA Steaua Bucureşti

PALMARES: (anul, competiţia şi distincţia)
- naţional (juniori, seniori):
2003 – campion naţional, juniori II
2004 – campion naţional, juniori I
2005 – campion naţional, seniori
2005 – Cupa României, seniori
2006 – campion naţional, seniori
2006 – Cupa României, seniori
2007 – Cupa României, seniori
- internaţional (juniori, seniori):
2004 – campion mondial, U19 (divizia aIIa)
2004 – campion european, U20
Participãri:
2006 - Challenge Cup
2007 - Challenge Cup
2007 - Cupa Europeana a Naţiunilor, seniori
2008 - Challenge Cup
MOMENTE DE VIATA:
Ce iti aduci aminte din prima? - finala U19 jucatã în Africa de Sud (stadionul Absa din Durban) vs. Uruguay.
Câteva cuvinte din viaţa de la juniori… - foarte plãcutã, dacã ştii sã o trãieşti corespunzãtor.
Câteva cuvinte din viaţa de la seniori… - aici intervin probleme pecuniare şi nu mai este atât de plãcutã.
Cel mai beton moment - când ieşi de pe teren cu victorie.
Cel mai naşpa moment - când am ieşit învins la finala 2007.
Ce mananci fara limite? - fructe.
Ce iti place cel mai mult
(din orice punct de vedere) - sã fie oamenii corecţi cu mine, aşa cum sunt şi eu cu ei.
Primul lucru pe care vrei sa il realizezi... - câştigarea finalei campionatului 2009.
In cine ai idealul de joc? De ce? - nu am un ideal. Apreciez însã mulţi jucãtori.
Cum ai ajuns pana aici? - am muncit mult. Am compensat alte carenţe prin multã muncã.
- datorita ambiţiei.

Link: http://www.steauarugby.com/index.php?page=47

Niciun comentariu: